En perfekt get away til fantastiske hotel Vejlefjord

En perfekt get away og kærestetur til fantastiske hotel Vejlefjord

I weekend i midt oktober, drog C og jeg på kæreste tur. Vi havde booket en overnatning på fantastisk og smukke Vejlefjord. Et sted som jeg mange gange har hørt godt om og længe gerne villet besøge. Vi bookede vores ophold tilbage i juni måned – på en date i Frederiksberg have med pizza fra Gorms. Mere romantisk bliver det ikke ☺️😚

Vi var heldige at vores ophold faldt oveni efterårsferien og vi kunne derfor booke et ‘ferieophold’ (svarende til et weekendophold), hvilket skulle være lidt billigere end andre uger. Tænkte at det nok ville være dyre, men måske mange er hoppet på afbudsrejser, nu man kan rejse igen? ☺️ Et ophold hvilket inkluderede adgang til De Termiske Bade, Thalasso spa & Fitness, 3 retters middag i restauranten, Morgenbuffet i restauranten og bare ren afslapning ☺️😚

For at få nok ud af hele oplevelsen, tog vi af sted fra Nordhavn klokken 7 lørdag morgen og vi var derfor allerede i Vejle kl. 9.50, hvor vi parkerede ved deres storcenter Bryggen. Og da vi først kunne tjekke ind på vores værelse kl. 14.00, havde vi god tid til at gå rundt i byen og se lidt på butikker. Her må jeg indrømme at Vejle by, overraskede mig positivt. Deres storcenter og gågade bød på mere end jeg havde troet og var virkelig hyggelig ☺️

Da klokken blev 13 og vi havde spist frokost på Joe&Juice, kørte vi videre mod Hotel Vejle Fjord. Ved ankomst blev vi mødt af venlig betjening, Og vi fik hurtigt udleveret nøglen til vores værelse, et værelse på anden sal i deres hovedbygning. Her blev vi mødt af et værelse, hvor der både var badetøfler, badekåle og håndklæder lagt klar til os og var gik derfor ikke lang tid efter check-in til at vi nede i deres spa område :) Og da vi kom ned til spaen, blev vi mødt af en værtinde. Hun fortalte os om deres fertiliteter og hvad der hørte med til opholdet (frugt og vand mm) – Hold da op, hvor er det lækkert!

Vejle Fjord kan både byde på 8, 32, 35 og 42 graders bassin, mammut stråler, champagne spa, lyd spa (hvor man kan høre musik under vandet), udendørs spa, saltvandsbad, saltvands sauna, saunagus og afslappende stille områder hvor man kan ligge og slappe af. Under hele opholdet var C og jeg i deres spa område 3 gange. Ved ankomst, efter middag og dagen efter, efter check-out. Vi skulle ikke gå glip af noget ☺️

Efter godt 2 timer i spaen, mødte vi op i restauranten, hvilket lå i stuen og havde en utrolig smuk udsigt ud over fjorden. Vi havde booket bord klokken 18 og fik derfor udsigten fra dagslys til efterårs mørke. Menuen var valgt på forhånd, hvilket gjordet det dejlig nemt for os ☺️
Både C og jeg er lidt besværlige.., C er vegetar og jeg er pescetar. Dette var heldigvis intet problem og kort efter blev vi presenteret for deres luftige brød med tilsmagte smør. Til forret fik jeg serveret bagt lange, med rogn og purløg, fennikel, spinat sautér og beure blanc. En forret lige efter mit hoved. Retten var enkel og flot tilberedt og havde en god smag. Jeg var særligt vild med kombinationen mellem lange og spinat sautér og beure blanc ☺️ Cs forret var bagte græskar, hvilket også så rigtig lækkert ud og ud fra han vurdering, også smagte godt.

Til hovedret fik jeg rødspætte med pommes anna med rosmarin og trøffel, bagt selleri, syltede tyttebær og kantarel sauce. Jeg indrømmer gerne, at jeg var lidt skeptisk da jeg så at det var rødspætte. Når jeg hører ordet rødspætte, så tænker jeg altid på den der overfriturede udgave med tør fisk. Hvor 80 % er raps og olie og 20 % er fisk. Men her blev jeg meget positiv overrasket. Der var ingen friture og rødspætten var stegt til ren UG! Den smeltede som smør på tungen og er den bedste udgave af rødspætte, jeg har smagt til dato!🥰 C’s hovedret var polenta med svampe og trøffel, en ret han også var godt tilfreds med – jeg sende selv hans mængde af trøffel, lange blikke ☺️

Desserten var chokoladetærte, hvilket blev serveret med solbærsorbet, solbær broken gel og krystalliseret chokolade. Nu er jeg ikke den store dessert spiser, men jeg er vild med sorbet! Og solbærsorbeten havde den mest lækre og gennemtrængende smag af solbær – jeg var vild med den!

Og perfekt som det var, så kunne vi nå at besøge spaen efter maden også. Her havde vi det hele noget mere for os selv 💕

For også lige at tage morgenmaden ☺️ Vi vågnede søndag morgen omkring kl. 8.15, helt udhvilet efter gårdsdagen oplevelser, samt en nat i en helt utrolig lækker seng. Og da vi skulle tjekke ud klokken 11, var vi hurtige til blot at hoppe i tøjet og da klokken var 8.30 var vi på vej mod morgenmaden. Og også her var alt, hvad hjertet begærer. Jeg tænker at corona har sat sit lille præg. Alt var arrangeret i små portioner, hvor man kunne tage de glasskåle der tiltalte en, noget jeg godt lide. På den måde, så holder jeg lidt igen ☺️ Ellers havde jeg nok taget mere af deres laks, den var virkelig god! Det samme var deres bolle – den har jeg sågar sendt lidt savnende tanker, siden da 😝🙈

Alt i alt var oplevelsen på Hotel Vejle Fjord 5 kæmpe store stjerner hver! Det slår (uden tvivl), alle mine tidligere spa oplevelser. Alt var gennemført og lækkert og jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme derhen igen. Tænker at det kunne være smukt om vinteren og med området dækket af sne ❄️

En perfekt get away til fantastiske hotel Vejlefjord

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...